Hur man begär nytt lösenord

Har du glömt ditt lösenord till hemsidan?

Ditt användarnamn är ditt medlemsnummer eller det användarnamn du själv valde när du registrerade dig som medlem. Ditt konto är kopplat till den e-postadress som finns i medlemsregistret, d v s den e-postadress som RME skickar information, inbjudningar och fakturor till. Genom att begära nytt lösenord, och där ange din e-postadress, kan du logga in och se vilket användarnamn du har.

 

Begär nytt lösenord – så här gör du:
 
  • Tryck på ”LOGGA IN” längst upp till höger på sidan
  • Då kommer du till sidan Användarkonto som har tre flikar. Välj fliken ”Begär nytt lösenord”.
 
  • Här anger du antigen ditt användarnamn eller den e-postadress som finns i RME:s medlemsregister. Klicka sedan på knappen ”Skicka nytt lösenord med e-post”.
 
  • I det mejl som skickas till dig finns en länk som leder tillbaka till RME:s hemsida. Länken fungerar bara en gång och är giltig i bara 1 dygn. Hinner du inte fullfölja din begäran om nytt lösenord inom 1 dygn får du göra om proceduren från början igen.

    Här är ett exempel på hur e-postmeddelandet ser ut. Klicka på länken.
  • När du klickat på länken i e-postmeddelandet hamnar du på hemsidan och då kommer denna bild upp. Tryck på knappen ”Logga in”.

  • Tänk ut ett lösenord till hemsidan.
  • I nästa steg hamnar du på sidan där du kan administrera dina personliga inloggningsuppgifter. Här anger du det lösenord som du vill ha. Anteckna gärna ditt användarnamn/medlemsnummer och lösenord på ett säkert ställe.



    Passa på att kontrollera om övriga uppgifter i formuläret stämmer. Gör ändringar om det behövs. Glöm inte att trycka på knappen ”Spara” längst ned på sidan.

    (Det är inga problem att göra om proceduren ifall du glömmer bort ditt lösenord tills nästa gång du vill logga in)
  • När du sparat dina uppgifter får du en bekräftelse på att dina ändringar är sparade.

  • För att logga ut trycker du på ”LOGGA UT” längst upp till höger på sidan.